SALAM PERKENALAN DARI SI 'BAD BOY'  

Selasa, April 19, 2011

Masa dulu-dulu, biasalah tengah remaja. Saham tinggi orang cakap. Selalu je ada lelaki yang bersiul, yang menegur, yang cuba mengayat. Tapi orang anggap semua tu sebagai gurauan biasa. Tak adalah sampai nak perasan nak fikir lebih. Termasuklah budak lelaki tu. Bila orang perasan dia pandang, orang anggap dia tengah pandang orang lain kat belakang orang. Jadi, tak perlulah orang nak peduli sangat. Takkan nak anggap dia minat orang pulak.

Tapi hari tu, masa orang pergi tandas, dia pandang lagi. Memang orang akan nampak dia tiapkali pergi tandas sebab kelas dia dekat kawasan tandas, setentang. Lepas tu, ada seorang budak perempuan dalam kelas dia pergi tandas. Budak perempuan tu tegur orang. Kemudian dia cakap, 'M' kirim salam, sambil tunjuk pada budak lelaki tu yang sedang tersengih nakal berdiri di pintu kelas. Budak perempuan tu cakap, 'M' nak berkenalan dengan orang.

'M' budak tingkatan empat, tua setahun daripada orang. Masa tu orang cuma senyum je dan sempat pandang pada 'M'. Memang dia cool. Seluar sekolah kain jeans, ketat kat pinggang dengan kaki yang besar. Ala-ala dalam kartun Gayour. Masa tu memang trend macam tu. Kat kaki seluar tu pulak ada paku tekan yang pakukan seluar ke kasut dan orang tengok dia berkasut hitam, bukannya pakai kasut sekolah biasa. Tapi, orang pun ke sekolah pakai selipar. Selipar getah tebal yang macam dalam kartun Gayour tu jugak. 

Yang pastinya, gaya dia memang cool habis. Tengok cara dia menyandar di pintu kelas dan tersengih nakal dengan mata yang pandang tepat pada orang. Tajam gila. Macam mata helang. Dengan baju kemeja tak dibutang sampai ke atas, dada terbuka. Imej 'bad boy'.



AddThis Social Bookmark Button


MUZIUM